3D принтер прави точно копие на меч от шести век


След стотици години като велика сила, Римската империя най-накрая се разпада, като окончателния й крах е през пети век. Разбира се, унищожаването на нещо толкова огромно може да бъде постигнато само чрез комбинация от неблагоприятни фактори - но един от най-съществените е варварските германски нашествия. В продължение на векове варварските германски племена воюват срещу Рим, а натискът им в крайна сметка се оказва твърде голям, за да може да бъде удържан.

През последните години, а и след падането на Рим последвал период на миграция в Европа, като германските племена, а след това и славянските племена се разселват и построяват жилищата си в нови земи. Именно през този период на миграция се появил нов тип меч - нещо по средата между римската спата, от която се е доразвил и викингския меч, в който той ще се превърне.

Музеите, разбира се, съхраняват някои от тези мечове: в много случаи силно повредени, но ценни артефакти от тогавашното време. Въпреки това, възрастта и крехкостта им ограничават посетителите да се докоснат до тях - не може да се почувства как мечовете стоят в ръка.

Именно поради тази причина, Националният музей на изкуствата в Норвегия потърси Нилс Андерсен - разработчик на игри и учител със страст към пресъздаване на исторически артефакти в свободното си време. Музеят разполага с изключително фин меч - със златно инкрустирана дръжка, вероятно използван само от крале и благородници. Пръстенът, поставен на дръжката му се смята за символ на клетва.


Музеят инструктира Андерсен, че мечът трябва да изглежда и да се чувства като оригинала. Това ще позволи на посетителите на музея, да имат практически контакт с него, а оригиналът да е на сигурно място в своята стъклена витрина.

Андерсен няма опит като ковач или златар, но той използва софтуер за 3D-моделиране, а именно - 3D Studio Max.

"Със 3D Studio Max, имам добър контрол върху дебелината и размерите на моделите и затова се избягват проблеми с отпечатването," казва той. "Също така, има много остри ръбове, които лесно могат да се постигнат с 3D Studio Max."


Използвайки снимки на истинския меч, за да се постигнат размерите на дръжката, Андерсен моделира формата на дръжката, на основните полигони преди да работи върху оформянето на фините детайли на сложния дизайн. Тогава той изпраща готовият модел да бъде отпечатан в бронз. Когато крайния печат пристига, той почиства детайлите и поставя на места дървени вложки за стабилност, преди да бъде прикрепена дръжката към острието.


"Целият проект бе много интересен, от една страна като ценен практически опит, а от друга да бъда в състояние да използвам процеси, за които вече знаех, но с по-голяма сложност," казва Андерсен. "За разлика от цифровата работа на екран, това е нещо, което можете да вземете, погледнете и използвате. Това е нещо, което аз намирам за много възнаграждаващо".

източник